Pozycjonowanie reklamą przyszłości
2016-01-22 11:19:56 | artykuł sponsorowanyŻyjemy w czasach gwałtownego postępu technologicznego, który dokonuje się na naszych oczach; obecny świat wygląda i funkcjonuje zupełnie inaczej niż jeszcze pięć, dziesięć lat temu. Zmienił się sposób prowadzenia biznesu, a co za tym idzie - i reklamy. O współczesnej reklamie, jaką jest pozycjonowanie stron internetowych opowiadają fachowcy z agencji interaktywnej www.high-interactivity.pl .
Dynamiczne zmiany
Żyjemy w czasach, gdy Internet stał się kluczowym elementem każdego biznesu; obojętnie czy sprzedajemy opony, czy usługi sprzątające, musimy się w nim reklamować, aby istnieć. Nikt już nie przegląda ogłoszeń i ulotek podrzucanych do skrzynki; teraz, klient sam szuka sposobu zaspokojenia swojej potrzeby - właśnie poprzez wyszukiwarkę internetową. Aby wybrał właśnie Twój produkt lub firmę, musisz być widoczny - widnieć przynajmniej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, a najlepiej w pierwszej ich piątce.
Aby to osiągnąć, należy pozycjonować stronę swojej firmy. Ruch na stronie przekłada się na konwersję, czyli przyrost klientów, co jest celem każdej działalności gospodarczej. Jednak, żeby sobie nie zaszkodzić, marketing internetowy musi być prowadzony umiejętnie.
Sam znajdę
Aby reklama w sieci była skuteczna, liczy się przede wszystkim widoczność i użyteczność; użytkownicy nie tolerują nachalnych reklam i wyskakujących bannerów. Profesjonalna agencja SEO zaczyna od wnikliwej analizy witryny oraz prowadzonej działalności, po czym kreśli plan działania kampanii:
- frazy kluczowe, na które strona będzie pozycjonowana
- kształt ewentualnej kampanii PPC
- wytyczne dla optymalizacji witryny (nagłówki, opisy meta, opisy alt)
- Strategię link building
- Strategię kontent marketingu
Następnie, na bieżąco monitoruje przebieg kampanii w Internecie, by ewentualnie korygować mniej opłacalne rozwiązania an rzecz tych, które się sprawdzają dla danej witryny i pobijają jej pozycję. Nie istnieje kampania reklamowa w Internecie, którą można skonfigurować raz i zostawić do działania; w tak dynamicznym środowisku potrzebna jest bieżąca kontrola i szybka reakcja.
Marketing przyszłości
Pozycjonowanie stron internetowych nazywane jest marketingiem przyszłości. Czy słusznie? Zdaniem specjalistów, jak najbardziej; współczesny świat odchodzi od tradycyjnej formy reklamy, tak jak i od tradycyjnej formy zakupów, czy zamawiania usług. Do sieci przenosi się dosłownie wszystko; im szybciej przedsiębiorcy zdadzą sobie z tego sprawę, tym większe mają szansę na zostanie liderem swojej branży. Największy dotąd kanał reklamowy – telewizja, również zmienia formę i stopniowo, lecz konsekwentnie przenosi się do sieci. Bądź w tej sieci widoczny, by nie zostać pominiętym.
artykuł sponsorowany
fot. pixabay