Konkursy - Edukacja

Studenci z Wrocławia zwyciężają w konkursie Performante i mytaxi

2017-12-12 11:58:42

Znane są już wyniki konkursu JustBrief zorganizowanego przez agencję Performante, przy współpracy z mytaxi, kierowanego do początkujących marketingowców. Pierwsze miejsce oraz nagrodę 10 tys. zł za najlepszą digitalową kampanię dla usługi mytaxi match otrzymała drużyna z Wrocławia. Konkurs miał na celu wprowadzenie uczestników do branży kreatywnej, która jest postrzegana przez młode osoby jako hermetyczna.

JustBrief

Według raportu See&Say z czerwca 2017, branża kreatywna i świat reklamy to szczelnie zamknięty krąg, do którego ciężko się dostać młodym ludziom zaczynającym karierę zawodową.

To nasz pierwszy krok w kierunku zmiany tej sytuacji. Mamy w Polsce wiele nowych kierunków studiów, które starają się zaszczepiać wiedzę marketingową. Wiedzieliśmy, że znajdziemy ciekawych ludzi, którzy chcą wejść do naszej branży, ale nie wiedzą jak. Poświęcając im czas, pokazując pracę agencji, przekazując podstawową wiedzę, umożliwiliśmy im stworzenie pierwszej, PRAWDZIWEJ kampanii dla prawdziwego klienta, gdzie zmierzyli się z naprawdę trudnym, ale ciekawym briefem na temat ride-sharingu” – mówi Adam Borczyński, Head of Creative w agencji Performante.

Szanse wzięcia udziału w JustBrief mieli studenci i młodzi absolwenci kierunków związanych z marketingiem i reklamą z całej Polski. Spośród zgłoszonych do konkursu osób, organizatorzy wyselekcjonowali 8 drużyn. Uczestnicy pracując w 5-osobowych zespołach mieli miesiąc na stworzenie kampanii promującej nową usługę typu ride-sharing z wykorzystaniem taksówek: mytaxi match, na podstawie briefu dostarczonego przez mytaxi. Każda osoba objęła realne stanowisko w zespole projektowym: Project Manager, Strateg, Social Media Manager, Art. Director, Copywriter. Konkurs składał się z trzech etapów – agencja wspierała merytorycznie drużyny na każdym z nich – począwszy od przeprowadzenia szkolenia z tworzenia strategii, po umożliwienie konsultacji ze specjalistami z Performante w czasie całego konkursu.

Podczas finału drużyny musiały zaprezentować swoje pomysły przed jury, w którego składzie znaleźli się: Izabela Skonieczna, Senior Marketing Manager w mytaxi, Ewa Grabowska, Marketing Manager w mytaxi, Adam Borczyński, Head of Creative w Performante oraz Łukasz Sobol z Business Insider. Jurorów zaskoczył wysoki poziom konkursowych kampanii i rzetelne przygotowanie uczestników.

Pierwsze miejsce zajęła drużyna „WRobota” z Wrocławia, w składzie: Oliwia Salachna, Olivia Ciupa, Marta Kwiatkowska, Zuzanna Ptak oraz Kuba Bogucki. Koncepcja kampanii zaprezentowana przez nich była poparta dokładną analizą grupy docelowej – inspirację stanowiły wyzwania, z jakimi borykają się millenialsi oraz ich sposób spędzania wolnego czasu. W efekcie powstała kampania digitalowa oparta głównie o media społecznościowe. Pozostali uczestnicy nadal mają szansę zdobyć staż w Performante, mytaxi lub Business Insider Polska.

„Jesteśmy pod wrażeniem powstałych w konkursie kampanii. Zwycięska praca wyróżniła się na tle innych przede wszystkim dogłębnym researchem oraz bardzo dobrze przemyślaną koncepcją, która idealnie pasuje do młodej usługi jaką jest mytaxi match. Byliśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni dojrzałością całego zespołu «WRobota», który nie tylko miał świetny pomysł, ale i umiał go dobrze sprzedać klientowi” – komentuje Izabela Skonieczna, Senior Marketing Manager w mytaxi.

„Jestem pod dużym wrażeniem prezentowanych koncepcji kreatywno-strategicznych. Uczestnicy konkursu wykazali się świetnym zrozumieniem briefu i wysokim profesjonalizmem. Szczególnie pozytywnie zaskoczyła mnie kreatywność i wyczucie nowych mediów, co jest najlepszym dowodem na to, że branży reklamowej bardzo potrzebny jest dopływ «świeżej krwi». W końcu nikt nie rozumie lepiej millenialsów, jak właśnie przedstawiciele tego pokolenia, którzy wzięli udział w konkursie JustBrief” – dodaje Łukasz Sobol z Business Insider Polska.

Patronat medialny nad konkursem objęli: businessinsider.com.pl, brief.pl, nowymarketing.pl, hrstandard.pl, dlastudenta.pl, interaktywnie.com, admonkey.pl. Nagrody rzeczowe dla uczestników ufundowali: Marketer+ oraz wydawnictwo Wolters Kluwer.

ip

Słowa kluczowe: JustBrief, laureaci, wyniki, edycja 2017
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Progress Accounting Competition
Ogólnopolski Konkurs z Rachunkowości PAC już po raz XIV!

To konkurs o zasięgu ogólnopolskim z zakresu rachunkowości finansowej i zarządczej.

konkurs Teraz Polska Turystyka
Rusza 2. edycja Konkursu na Najlepszą Pracę Magisterską "Teraz Polska Turystyka"

Sprawdźcie zasady i zgłaszajcie swoje prace już teraz!

Polecamy
Konkurs Konstrukcji Studenckich - KOKOS 2020 odbędzie się online!

Inicjatywa Niezależnego Zrzeszenia Studentów w całkowicie nowej odsłonie!

Zobacz, kto wygrał konkurs na najlepszą animację!
Znamy zwycięzców konkursu dla studentów Grafiki! Poznań

Zobacz, kto wygrał konkurs na najlepszą animację!

Ostatnio dodane
Progress Accounting Competition
Ogólnopolski Konkurs z Rachunkowości PAC już po raz XIV!

To konkurs o zasięgu ogólnopolskim z zakresu rachunkowości finansowej i zarządczej.

Popularne