UMCS rozpoczyna kampanię społeczną [WIDEO]
2018-04-16 12:32:59"UMCS dla wszystkich" - tym hasłem Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie rozpoczyna kampanię społeczną z udziałem studentów polskich i zagranicznych. Poruszany w niej jest ważny aspekt stereotypów i barier dotyczących innych narodowości.
Bohaterowie filmu to młodzi ludzie - studenci UMCS spontanicznie odpowiadający
na pytania o funkcjonujące w społeczeństwie wyobrażenia na temat ich rodzimych
krajów. Dowiadujemy się m.in., że w opinii publicznej pojawiają się stereotypy
o mieszkańcach Bahrajnu - milionerach, o tym, że Turcy mówią po arabsku i
jeżdżą tylko na wielbłądach, czy że w Zimbabwe nie znają nowoczesnych
technologii. Studenci przekonują, że nie jest to prawda, a w tle pojawiają się
przyciągające uwagę animacje pomagające zobrazować poruszaną problematykę.
Konwencja może wydawać się humorystyczna, jednak przedstawia ważny i ciągle
aktualny problem społeczny. W sposób otwarty młodzież porusza tak ważne tematy
jak bezpieczeństwo, obyczaje czy relacje międzyludzkie.
Rozpoczynająca się kampania społeczna z jednej strony zwraca uwagę na kulturowe
zróżnicowanie świata w dobie migracji edukacyjnej, z drugiej zaś pokazuje
zapotrzebowanie na rzetelną wiedzę i głębsze zrozumienie innych kultur. Nie
rozpowszechniajmy więc utartych frazesów - poznajmy się najpierw i spróbujmy
zrozumieć nawzajem!
Kampania promuje otwartość kulturową zarówno w społeczności akademickiej
Uczelni, jak i wśród mieszkańców Lublina, ukazuje także otwartość młodzieży do
poruszania trudnych tematów, a tym samym może przyczynić się do niwelowania
funkcjonujących w świadomości społecznej uproszczonych i zabarwionych
wartościująco obrazów dotyczących obcokrajowców.
Wkrótce zostaną udostępnione kolejne filmy z tej serii.
Najbliższy dotyczyć będzie najtrudniejszych polskich słów, z którymi zmagają
się na co dzień studenci zagraniczni.
Sprawdź film!
ip
fot. UMCStube/Youtube.com