10 polskich drużyn w finale Henkel Challenge
2010-02-04 14:01:43Henkel Polska wyłonił 10 drużyn, które wezmą udział w krajowym finale konkursu studenckiego Henkel Innovation Challenge. Już 10 marca w Warszawie drużyny będą rywalizować o wyjazd do Amsterdamu na międzynarodowy finał.
Konkurs Henkel Innovation Challenge ma formułę kreatywnej gry, która umożliwia jej uczestnikom zdobycie nowych umiejętności i poznanie standardów pracy w międzynarodowej korporacji. W konkursie uczestniczyć mogą wszyscy studenci, bez względu na kierunek czy rok studiów. Pierwsze zadanie konkursowe polegało na wcieleniu się w role menedżerów Henkla i zaprezentowaniu pomysłu na innowacyjny produkt z kategorii kosmetyków lub środków piorących i czystości, który mógłby spotkać się z uznaniem konsumentów w 2050 roku.
Jury było pod wrażeniem wyjątkowej kreatywności przedstawionych projektów. Większość drużyn kładła nacisk na wielofunkcyjność produktu oraz krótki czas i łatwość jego aplikacji.
– Zaprezentowane pomysły pozwalają nam poznać oczekiwania młodych konsumentów wobec nowych produktów. Wiele drużyn założyło, że nowy produkt powinien być biodegradowalny. Innowacje powinny przyczyniać się także do oszczędności wody i energii. – mówi Agnieszka Bielawska, dyrektor ds. personalnych Henkel Polska. – To ważna informacja również dla naszego działu badań i rozwoju.
Jury najwyżej oceniło prezentacje następujących drużyn:
Drużyna 1: Pure Sharks – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Drużyna 2: The INEMAZ - Politechnika Warszawska
Drużyna 3: The INNOVATORS - Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Drużyna 4: CEMS Warsaw Innovative Team - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Drużyna 5: Chakalaka - Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Drużyna 6: Grandpas - Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Drużyna 7: Henkredible - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Drużyna 8: Los Bandoleros - Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Drużyna 9: MAC 2050 - Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Drużyna 10: Zero Gravity is Back - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Politechnika Szczecińska
Krajowy finał odbędzie się 10 marca w Warszawie. Do tego czasu drużyny opracują szczegółowe prezentacje zawierające strategie marketingowe dla zaproponowanych produktów przyszłości. Przygotowując się do krajowego finału będą mogli korzystać z merytorycznego wsparcia i porady wybranych menedżerów firmy Henkel Polska.
Zwycięzcy polskiego etapu zaprezentują swój projekt podczas międzynarodowego finału konkursu Henkel Innovation Challenge w Amsterdamie, gdzie będą rywalizować z najlepszymi drużynami z 11 krajów o nagrodę w postaci wakacji językowych w Australii, Japonii lub Meksyku.
Konkurs Henkel Innovation Challenge ma formułę kreatywnej gry, która umożliwia jej uczestnikom zdobycie nowych umiejętności i poznanie standardów pracy w międzynarodowej korporacji. W konkursie uczestniczyć mogą wszyscy studenci, bez względu na kierunek czy rok studiów. Pierwsze zadanie konkursowe polegało na wcieleniu się w role menedżerów Henkla i zaprezentowaniu pomysłu na innowacyjny produkt z kategorii kosmetyków lub środków piorących i czystości, który mógłby spotkać się z uznaniem konsumentów w 2050 roku.
Jury było pod wrażeniem wyjątkowej kreatywności przedstawionych projektów. Większość drużyn kładła nacisk na wielofunkcyjność produktu oraz krótki czas i łatwość jego aplikacji.
– Zaprezentowane pomysły pozwalają nam poznać oczekiwania młodych konsumentów wobec nowych produktów. Wiele drużyn założyło, że nowy produkt powinien być biodegradowalny. Innowacje powinny przyczyniać się także do oszczędności wody i energii. – mówi Agnieszka Bielawska, dyrektor ds. personalnych Henkel Polska. – To ważna informacja również dla naszego działu badań i rozwoju.
Jury najwyżej oceniło prezentacje następujących drużyn:
Drużyna 1: Pure Sharks – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Drużyna 2: The INEMAZ - Politechnika Warszawska
Drużyna 3: The INNOVATORS - Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Drużyna 4: CEMS Warsaw Innovative Team - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Drużyna 5: Chakalaka - Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Drużyna 6: Grandpas - Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Drużyna 7: Henkredible - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Drużyna 8: Los Bandoleros - Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Drużyna 9: MAC 2050 - Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Drużyna 10: Zero Gravity is Back - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Politechnika Szczecińska
Krajowy finał odbędzie się 10 marca w Warszawie. Do tego czasu drużyny opracują szczegółowe prezentacje zawierające strategie marketingowe dla zaproponowanych produktów przyszłości. Przygotowując się do krajowego finału będą mogli korzystać z merytorycznego wsparcia i porady wybranych menedżerów firmy Henkel Polska.
Zwycięzcy polskiego etapu zaprezentują swój projekt podczas międzynarodowego finału konkursu Henkel Innovation Challenge w Amsterdamie, gdzie będą rywalizować z najlepszymi drużynami z 11 krajów o nagrodę w postaci wakacji językowych w Australii, Japonii lub Meksyku.
ip
Słowa kluczowe: henkel innovation challenge warszawa konkurs finał