Marketing i sprzedaż - nowy kierunek studiów w WSB na Śląsku
2018-07-04 11:40:51Wyższa Szkoła Bankowa jako pierwsza uczelnia na Śląsku w najbliższym roku akademickim 2018/2019 planuje uruchomić nowy kierunek studiów licencjackich – marketing i sprzedaż. Już od października przyszli studenci pod okiem ekspertów będą zgłębiać tajniki nowoczesnego marketingu oraz komunikacji opartej na nowych technologiach.
Jeszcze kilkadziesiąt lat temu marketing był kojarzony głównie ze
sprzedażą, call center i reklamowymi gadżetami. Nie znaliśmy botów,
sztucznej inteligencji czy wirtualnej rzeczywistości. Nikt też nie
słyszał o influencerach. Dopiero rozwijały się pierwsze portale
społecznościowe, blogi, sklepy internetowe. Wraz z rozkwitem technologii
i nowych mediów zmieniła się specyfika pracy w branży marketingu.
Obecnie specjaliści mają do dyspozycji wiele innowacyjnych narzędzi,
dzięki którym mogą prowadzić skuteczne działania wizerunkowe i
sprzedażowe dla swoich klientów.
– W dobie, gdy coraz więcej
osób deklaruje, że wolałaby zostać słynnym vlogerem niż hollywoodzkim
aktorem, marketing i sprzedaż muszą podążać za zmieniającym się
społeczeństwem. Takie firmy jak LiveChat, Brand24, Prowly wskazują
trendy dzisiejszej komunikacji z klientem i udowadniają, że Polacy coraz
odważniej i z coraz większymi sukcesami podbijają światowe rynki – mówi Adam Maliszewski, menedżer kierunku marketing i sprzedaż w Wyższej Szkole Bankowej w Chorzowie i Katowicach.
Program nowo powstałych studiów - marketing i sprzedaż, Wyższa Szkoła
Bankowa stworzyła wspólnie ze specjalistami w zakresie marketingu,
sprzedaży i prognozowania trendów. Kierunek może zainteresować osoby,
które w przyszłości chciałyby pracować w firmach public relations,
social media, agencjach interaktywnych, działach obsługi klienta lub
myślą o założeniu własnego biznesu.
Współtwórcą koncepcji kształcenia jest Adam Przeździęk, autor popularnego bloga o marketingu i reklamie Mediafeed.pl.
– Marketing
i sprzedaż podlegają dynamicznym zmianom i aby za nimi nadążać,
konieczna jest edukacja uwzględniająca aktualną wiedzę teoretyczną, jak
również nacisk na praktyczny wymiar nauczania. Na kierunku marketing i
sprzedaż w Wyższej Szkole Bankowej szukamy najlepszego połączenia tych
dwóch aspektów, dzięki czemu jego absolwenci zdobędą wykształcenie
adekwatne do oczekiwań pracodawców – przyznaje Adam Przeździęk.
Oprócz autora poczytnego bloga, Bankowa do kadry wykładowców zaprosiła
również innych ekspertów z branży marketingu, public relations czy
sprzedaży, którzy przekażą studentom wiedzę popartą wieloletnim
doświadczeniem zawodowym. Nauczą, jak prowadzić nowoczesne kampanie
marketingowe oraz sprzedawać w oparciu o relacje z klientem. Na
zajęciach studenci będą darmowo korzystać z programów monitorujących
działania w Internecie, systemów zarządzania sprzedażą, aplikacji
graficznych czy wirtualnych biur prasowych.
Twórcy kierunku
przygotowali również gry strategiczne i symulacje rynkowe. Oznacza to,
że studenci podczas warsztatów będą mieli szansę samodzielnie planować
wprowadzenie na rynek nowych produktów i tworzyć kampanie reklamowe.
Wyższa
Szkoła Bankowa zadbała także o odpowiedni dobór partnerów nowego
kierunku studiów. Patronat nad marketingiem i sprzedażą objęły
rozpoznawalne w swoich branżach firmy i agencje: Gong, Hilti, Mediamass,
Prowly czy APA Group. Studenci będą mieli okazję spotkać się z ich
przedstawicielami na żywo. Uczelnia planuje cyklicznie organizować
wykłady otwarte, spotkania z gośćmi specjalnymi, webinary oraz bezpłatne
szkolenia.
Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie i Katowicach jest
pierwszą uczelnią wyższą w regionie, która stworzyła kierunek studiów
poświęcony w całości marketingowi i sprzedaży.
– Jako pierwsi
na Śląsku wprowadzamy do oferty studiów nie pojedynczą specjalność, jak
w przypadku pozostałych uczelni, ale kompleksowy kierunek studiów o
nazwie marketing i sprzedaż – mówi menedżer kierunku Adam Maliszewski.
Po
pierwszym roku studenci Bankowej wybiorą jedną z siedmiu przygotowanych
dla nich specjalności, na przykład: content marketing – tworzenie
treści marketingowych, customer care – zarządzanie relacjami z klientem
czy e-handel i sprzedaż w nowych mediach.
Rekrutacja na studia I
stopnia w Wyższej Szkole Bankowej trwa do 29 września. Natomiast im
wcześniej przyszły student wybierze kierunek, tym lepiej, ponieważ
uczelnia przygotowała czasowe promocje na czesne i opłaty wpisowe.
Można zapisać się zarówno przez przez Internet na stronie: https://www.wsb.pl/chorzow, jak i osobiście w Biurze Rekrutacji w Chorzowie (ul. Sportowa 29) lub Katowicach (ul. Wyszyńskiego 7).
ip
fot. materiały prasowe/Wyższa Szkoła Bankowa