CEO Academy - o blaskach i cieniach budowania startupów
2023-01-03 08:10:21Nie ma jednej właściwej ścieżki czy szkoły, która przygotuje na wyzwania pracy na stanowisku CEO firmy technologicznej. Świat startupów jest bardzo dynamiczny i jedynego, czego można być tutaj pewnym to… zmiany. Know-how zza kulis najłatwiej zdobyć w praktyce lub dołączając do CEO Academy, gdzie budowania i rozwijania startupów uczy kadra zarządzająca z Grupy Daftcode. Studenci będą mieli szansę poznać osobistą perspektywę CEOs polskich startupów i z pierwszej ręki dowiedzieć się, jak w praktyce wygląda rozwijanie firmy.
Zobacz też: Studia licencjackie, jakie to wykształcenie?
CEO Academy
Już po raz siódmy CEOs z Grupy Daftcode podzielą się swoimi doświadczeniami ze studentami SGH w ramach CEO Academy. Sami prowadzą dziś międzynarodowe startupy i scale-upy, ale doskonale pamiętają, jak to jest stawiać pierwsze kroki w tym świecie oraz w co warto inwestować czas i energię, żeby z czasem stać się dobrym liderem.
– Właśnie dołączyliśmy do Grupy MANGOPAY, która dostała na rozwój innowacji i stworzenie hubu technologicznego w Polsce 350 mln zł. Prowadzę Nethone od 2017 roku, a czuję, że z każdego kolejnego etapu skalowania biznesu czerpię nowe, cenne lekcje – mówi Hubert Rachwalski, CEO Nethone. – Prowadzenie biznesu to ciągła nauka, nieustająca walka z przeciwnościami i nowe wyzwania. Dlatego początkujący CEO powinien przede wszystkim wiedzieć, że nieprzewidywalność jest stałą, a nie zmienną i nie ustabilizuje się z czasem. Będąc z tym pogodzonym, można bardziej doceniać tę adrenalinę i się od niej, w pozytywnym sensie, uzależnić.
Kluczowe etapy tworzenia firmy
Kadra C-level ze startupów powiązanych z venture builderem Daftcode przeprowadzi studentów krok po kroku przez kluczowe etapy tworzenia firmy: od analizy rynku i projektowania produktu przez współpracę z zespołami deweloperskimi, budowanie marki i zdobywanie rynku aż po skalowanie biznesu na arenie międzynarodowej. Poruszą temat tworzenia strategii globalnej ekspansji firm technologicznych i fundraisingu, aby przygotować studentów SGH do wyzwań czekających ich przy budowaniu i prowadzeniu własnych startupów.
– Mamy w Polsce świetnych inżynierów, jednak sama technologia nie wystarczy, żeby zbudować prężnie działający startup. Na sukces składa się także dobra strategia biznesowa i kadra menedżerska, która zadba o dopasowanie produktu do rynku, planowanie pracy i budżetu czy relacje z inwestorami. Daftcode od lat uczy studentów krytycznego myślenia, zarządzania innowacjami i narzędzi pracy, które u nas sprawdzają się w praktyce. Wierzę, że ta „insiderska” wiedza w rękach najlepszych adeptów kierunków biznesowych w Polsce w przyszłości przełoży się na sukcesy godne miana jednorożca – mówi Jędrzej Szcześniak, współzałożyciel i partner zarządzający Daftcode.
Kto poprowadzi zajęcia podczas CEO Academy?
W tej edycji CEO Academy zajęcia poprowadzi kadra zarządzająca ze spółek: Nethone, Indoorway, Climatica, Straal oraz gościnnie Health Labs, a kurs jest skierowany do studentów studiów magisterskich Szkoły Głównej Handlowej i odbywa się w ramach anglojęzycznego cyklu CEMS. Seria cotygodniowych wykładów zaczyna się 1 marca, a kończy sesją pitchingową, czyli formą prezentacji pomysłu, jaką startupowiec wykorzystuje na co dzień. Jest to też forma konkursu, którego zwycięzcy zostaną zaproszeni do programu mentoringowego.
– Łączenie teorii z praktyką jest niezwykle istotne w procesie edukacji studentów kierunków biznesowych – mówi dr hab. Joanna Żukowska, prof. SGH i opiekunka naukowa programu. – Baza teoretyczna pozwala na precyzyjne definiowanie celów biznesowych, budowanie modeli biznesu i ewaluację wyników. Z tego względu jest praktyce niezwykle potrzebna. Natomiast codzienne nabieranie doświadczeń biznesowych jest przejawem podejścia learning by doing, które obecnie jest najskuteczniejszym sposobem podnoszenia kompetencji i zdobywania wiedzy.
Szczegóły i formularz aplikacyjny można znaleźć na stronie CEO Academy: ceoacademy.daftcode.com. Zapisy trwają do 11 stycznia.
ip
fot. materiały prasowe