Konferencje - Z życia Uczelni

HR kontra PR, czyli o komunikacji wewnętrznej w firmie

2014-03-21 12:31:14

Do kogo należy komunikacja wewnętrzna w organizacji? Gdzie znajduje się granica pomiędzy human resources a public relations? Kiedy powinny te zespoły działać indywidualnie, a w jakich momentach łączyć siły? Dyskusję na ten temat podejmą eksperci debaty podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Wydarzenie odbędzie się w dniach 24-25 kwietnia br. w Rzeszowie.

Współpraca pomiędzy human resources a public relations w wielu firmach pozostaje wciąż teorią. Nadal słyszy się opnie, że jest konfliktogenna i bezpieczniej jej unikać. Czy można zbudować silny wizerunek marki w świadomości pracowników bez współdziałania tych dwóch obszarów? Podobne pytanie zadaje sobie wielu menedżerów i specjalistów na co dzień zajmujących się kształtowaniem relacji wewnętrznych w przedsiębiorstwie. Każdy chce znaleźć „złoty środek”, który sprawi, że działy zamiast konkurować ze sobą, będą potrafiły pomnożyć swój potencjał i przekształcić go w realne efekty.

Wskazówkami i doświadczeniami na ten temat podzielą się eksperci podczas debaty, która odbędzie się w ramach kolejnej edycji Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Organizatorami wydarzenia są Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o., a sponsorem głównym firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o.

Razem czy osobno?    
Trudności we współpracy mogą wynikać z braku wiedzy na temat zależności pomiędzy PR a HR i wyobrażenia o korzyściach, jakie wspólnie można osiągnąć. A jest ich przynajmniej kilka.  Dzięki wykwalifikowanej kadrze wzrasta prestiż firmy, bo to właśnie personel jest najbardziej wiarygodnym ambasadorem przedsiębiorstwa. Z kolei zadania PR oscylują wokół kształtowania wizerunku organizacji także w otoczeniu wewnętrznym. – Dobrze poinformowany i zadowolony z atmosfery personel chętniej wiąże z firmą swoją przyszłość i karierę. Spełniony zawodowo pracownik wpływa pośrednio lub bezpośrednio na sukces wizerunkowy podmiotu, a posiadanie doświadczonej i zaufanej kadry jest przecież jednym z mierników pracy HR – wyjaśnia Bohdan PAWŁOWICZ, Członek Rady Nadzorczej IAA, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce oraz sędzia KER.

Lepiej łączyć niż dzielić
Efektywna współpraca pomiędzy human resources a public relations niestety w wielu przedsiębiorstwach istnieje tylko w obszernych strategiach czy wizjach prezesów. – W praktyce zespoły te funkcjonują oddzielenie, bez refleksji, jaką wartość dałaby im integracja. Uświadomienie sobie przez zarządzających konieczności współpracy jest początkiem tworzenia wewnętrznego dialogu i atmosfery sprzyjającej rozwojowi przedsiębiorstwa. Jednak realizacja tych założeń znajduje się po stronie menedżerów. Niestety, ci zamiast współpracować, czasem wolą ze sobą rywalizować – twierdzi pomysłodawca Kongresu, dr Dariusz TWORZYDŁO z Uniwersytetu Wrocławskiego, prezes Exacto Sp. z o.o.  

Integracja PR i HR nie jest dla wszystkich tak oczywista. Źródłem niechęci do współpracy jest prawdopodobnie potrzeba zachowania  indywidualizmu. Tymczasem, zintegrowanie działań HR i PR nie tylko jest możliwe, ale jest dobrym sposobem na wyróżnienie marki i wzmocnienie relacji wewnątrz organizacji – mówi Szymon SIKORSKI, Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Publicon sp. z o.o.

Nie warto zwlekać
Zainteresowanych udziałem w Kongresie PR zachęcamy do zgłoszenia swojego uczestnictwa już dziś i tym samym do skorzystania ze specjalnej oferty cenowej. Kolejne atrakcyjne rabaty obowiązują do końca marca br. Szczegółowe informacje oraz program wydarzenia znajdują się na stronie internetowej: www.kongresprofesjonalistow.pl.Zachęcamy również do śledzenia profilu wydarzenia na portalu Facebook.

ip

Słowa kluczowe: komunikacja wewnętrzna, public relations, debata, human resources
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Konferencja PsychoScience 2019 - szczegóły wydarzenia Warszawa

To już II edycja Warszawskiej Konferencji Nowości Psychologicznych "PsychoScience". Oto informacje o tym, co na nas czego oraz jak wziąć udział!

Relacja z konferencji "Innowacyjność gospodarki w badaniach słuchaczy studiów podyplomowych" 2019 Warszawa

Dowiedz się, co działo się podczas II edycji konferencji dydaktycznej o innowacjach w gospodarce, na Uniwersytecie Warszawskim.

Konferencja "Twoja kariera - kierunek Polska" 2019 - podsumowanie

Fundacja GPW zachęcała Polaków po zagranicznych studiach do rozwijania kariery w Polsce. Oto jak wyglądał punkt kulminacyjny programu "Go4Poland - Wybierz Polskę!".

Polecamy
StartUp Traning Creative Lab
StartUp Traning Creative Lab Rzeszów

Głównym celem StartUp Training Creative Lab jest promocja przedsiębiorczości wśród studentów uczelni podkarpackich.

Współpraca kobiet i mężczyzn w zarządzaniu
Współpraca kobiet i mężczyzn w zarządzaniu

26 marca b.r. we Wrocławiu podczas międzynarodowej konferencji pt. „Współpraca kobiet i mężczyzn w zarządzaniu – korzyści, problemy, kierunki koniecznych zmian” przedstawiciele instytucji i przedsiębiorstw będą debatować nad korzyściami wynikającymi ze współpracy kobiet i mężczyzn w zarządzaniu i podejmowaniu decyzji.

Ostatnio dodane
Konferencja PsychoScience 2019 - szczegóły wydarzenia Warszawa

To już II edycja Warszawskiej Konferencji Nowości Psychologicznych "PsychoScience". Oto informacje o tym, co na nas czego oraz jak wziąć udział!

Relacja z konferencji "Innowacyjność gospodarki w badaniach słuchaczy studiów podyplomowych" 2019 Warszawa

Dowiedz się, co działo się podczas II edycji konferencji dydaktycznej o innowacjach w gospodarce, na Uniwersytecie Warszawskim.