Jak pisać maile do wykładowców?
2017-11-02 09:59:42Szkoła jest neutralnym czasem dla wielu osób, jeśli chodzi o kontakt z nauczycielami. Nie musimy czasami nawet z nimi rozmawiać, żeby zaliczyć przedmiot, a także nawiązywać z nimi jakiejkolwiek pogawędki poza lekcjami. Na studiach jest inaczej, ponieważ zaczyna się dla nas wtedy okres, w którym ten kontakt z prowadzącymi będzie trzeba utrzymywać. Zazwyczaj dotyczy on pytań związanych z przedmiotem, ale także naszych osobistych problemów z nauką. Jaki sposób kontaktowania się z wykładowcami będzie najbardziej odpowiedni?
Najlepiej rozmawiać z prowadzącymi poprzez wiadomości poczty elektronicznej e-mail. W ten sposób jest najszybciej i najwygodniej. Nawet sami wykładowcy na pierwszych zajęciach podają swój adres, żeby od razu ułatwić studentom kontakt. Problem jednak w tym, że wiele osób na początku nie wie, jak odpowiednio przygotować taką wiadomość, żeby nie obrazić odbiorcy.
W takim razie, jak sporządzić takiego maila? Należy zacząć do zwrotu w kierunku prowadzącego i najlepiej, żeby nie było to zwykłe "Dzień dobry". Dużo lepsze jest "Szanowny Panie" lub "Szanowna Pani". Następnie powinniśmy dodać stopień naukowy naszego wykładowcy, czyli np. "Szanowna Pani Doktor".
Następna jest już nasza wiadomość, w której powinniśmy skupić się na naszym problemie. Tekst musi być krótki, zwięzły i na temat. Przede wszystkim odbiorca musi zrozumieć przekaz bez żadnych problemów. Dlatego jeśli to jest prosta sprawa, 2-3 zdania wystarczą.
Na samym końcu maila powinniśmy jeszcze zadbać o jakąś formę pozdrowień dla naszego prowadzącego. Wystrzegajmy się jednak samego słowa "Pozdrawiam". Dużo lepiej wygląda "Z wyrazami szacunku", ponieważ zwracamy się do człowieka nauki, więc pewne granice należy zachować. Pod tym załączamy nasz podpis.
Pisanie maili do prowadzących czeka praktycznie każdego na studiach i nie da się tego ominąć. Pamiętajmy jednak o zachowaniu tych zasad, gdyż inaczej patrzą też na nas prowadzący zajęcia, jeśli zwracamy się do nich w taki sposób. Dodatkowo, warto także napisać konkretny temat naszej wiadomości, aby nasz odbiorca nie przeoczył wiadomości.
PW
fot. Pexels.com