Laureaci House of Walkers Project
2012-06-12 10:21:55Znamy już laureatów House of Walkers Project, wspólnej inicjatywy wiodącej marki whisky Johnnie Walker oraz funduszu AIP Seed Capital. W ogólnopolskim projekcie skierowanym do osób z pasją i pomysłem na biznes wzięły udział 143 zespoły.
Zwyciężyły dwa pomysły – Qpony.pl, którego autorami są studenci Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz DailySMS - zgłoszony przez zespół studentów warszawskich uczelni, w tym Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej. Zwycięskie projekty otrzymają inwestycje w wysokości 100 000 zł, a ich autorzy - biznesowe wsparcie ekosystemu Polski Przedsiębiorczej, które umożliwi im dynamiczny start na rynku.
40% Polaków deklaruje, że wolałoby prowadzić własny biznes. Z analizy przeprowadzonej przez TNS OBOP na zlecenie organizatorów House of Walkers Project wynika jednak, że nasz przedsiębiorczy zapał studzą przede wszystkim skomplikowane formalności oraz brak środków finansowych na wystartowanie biznesu. Celem House of Walkers Project jest inspirowanie oraz wspieranie przedsiębiorczości Polaków.
Aby wziąć udział w konkursie, należało przygotować krótki klip (do 5 minut) prezentujący pomysł na biznes i zamieścić go na stronie internetowej projektu. Organizatorzy otrzymali 143 zgłoszenia z całej Polski. Najwięcej pomysłów nadpłynęło z Warszawy – 35 proc. oraz z Poznania – 13%. Oceny klipów dokonała komisja AIP Seed Capital, która wybrała 20 najciekawszych projektów. Ich autorzy zostali zaproszeni na casting, podczas którego mieli szansę bezpośrednio zaprezentować się przed jury konkursu i odpowiedzieć na jego pytania.
Dwa zwycięskie projekty House of Walkers Project to następujące pomysły na biznes oparty na pasji:
Qpony.pl to złożony produkt pozwalający przedsiębiorcom na samodzielne i nowoczesne prowadzenie swoich kampanii promocyjnych w czasie rzeczywistym. Odbiorca może skorzystać ze zniżki zaoferowanej przez reklamodawcę za pomocą katalogu reklamowego, strony internetowej, kodu promocyjnego, SMS kodu lub aplikacji mobilnej Qpony.pl, na której za pomocą geolokalizacji oraz możliwości personalizacji znajdzie zniżki, które w danej chwili go interesują. W październiku 2012 roku planowane jest udostępnienie produktu w sześciu największych miastach w Polsce. Autorami pomysłu są Tomasz Jabłoński i Krzysztof Łuczak.
Z kolei DailySMS to projekt skierowany do mikro- i małych przedsiębiorstw, który umożliwia skoordynowane, masowe wysyłanie wiadomości tekstowych. Według autorów pomysłu - Rafała Tuziaka, Piotra Wintera, Norberta Przybyły i Filipa Samczuka, DailySMS pozwala zwiększać przychody restauracji, klubów, salonów urody i innych małych firm, dzięki zastosowaniu marketingu mobilnego i lokalnego. Firma, która używa programu może np. automatycznie wysyłać przypomnienia SMS do swoich klientów o promocji lub spotkaniu. Efektem jest usprawniona komunikacja z klientami m.in. dzięki możliwości ciągłej analizy ich potrzeb.
HB