Wybierz miasto
Studia Logowanie / Rejestracja
Znajdujesz się w ogólnopolskim wydaniu.

#lepszastrona, czyli nowe strony internetowe Wyższych Szkół Bankowych

2018-12-07

Grupa Wyższych Szkół Bankowych (WSB) ma nowe strony internetowe. Zmieniły się witryny wszystkich uczelni, zlokalizowanych w dziewięciu miastach Polski oraz wspólna strona grupy. Nowe strony są responsywne, zgodne z zasadami web usability oraz zintegrowane z systemami CRM, Marketing Automation i Google Analytics. Trwający ponad dwa lata proces redesignu wsparły m.in. firmy: Ideacto, Bluerank oraz Web Design Solutions.

Zobacz szczegóły zmiany w wyglądzie stron internetowych  grupy Wyższych Szkół Bankowych!

- Już na etapie projektowania stron myśleliśmy głównie o użytkownikach mobilnych. Nasi obecni i przyszli studenci głównie za pomocą telefonów przeglądają strony internetowe, dlatego ich responsywność była dla nas tak kluczowa. Od samego początku założyliśmy też, że strony powinny w sposób wizualny przedstawiać naszą markę, dlatego zadbaliśmy, aby miały więcej zdjęć, infografik i filmów video. Naszym benchmarkiem były firmy sprzedające usługi (banki, telecomy) oraz rozwiązania wykorzystywane w e-commerce.  Przy okazji skróciliśmy i ujednoliciliśmy wszystkie opisy. Z jednej strony chcieliśmy pokazać bogatą ofertę studiów i zakres naszej działalności, a z drugiej uniknąć dublowania informacji. To był bardzo rozbudowany projekt - tak naprawdę zmienialiśmy dziewięć stron internetowych dla dziewięciu uczelni jednocześniemówi Anna Czarkowska, dyrektor marketingu w Centrum Rozwoju Szkół Wyższych TEB Akademia.

Wszystkie zmiany wyglądu stron, ich układ oraz stopień intuicyjności zostały najpierw poddane badaniom fokusowym. Dzięki temu, w finalnej wersji projektu, pojawiło się kilka nowych elementów, takich jak blog ekspercki czy panel webinarów i filmów video. W warstwie wizualnej graficy wykorzystali nowe trendy w designie, dopasowując je odpowiednio do grupy docelowej i zmienionego wcześniej layoutu. Wszystko po to, aby wesprzeć optymalną ścieżkę zakupową użytkownika.

- Redesign serwisów Wyższych Szkół Bankowych to efekt wielu miesięcy współpracy kilkunastu specjalistów. Dzięki projektowaniu zorientowanym na użytkownika, udało nam się zidentyfikować problematyczne obszary poprzedniej wersji, a następnie wdrożyć zmiany służące studentom i przyszłym kandydatom. W pracach aktywnie uczestniczył zespół badawczy, odpowiedzialny za testy użyteczności, co pozwoliło nam jeszcze lepiej poznać potrzeby użytkowników. W codziennej pracy wykorzystano UX plany, czyli specjalne dokumenty, w których powstawały koncepcje kluczowych widoków oraz ich docelowe treści. Warstwa wizualna serwisów powstała na bazie dokumentu style guide, w którym określono zasady projektowania elementów graficznych. Nowa odsłona WSB reprezentuje wartości, którymi kieruje się uczelnia, czyli propagowanie idei work-life balance i bycie otwartym na potrzeby studentówmówi Robert Czekański, senior UX designer w Ideacto.

Zmiana wyglądu i zawartości stron internetowych Grupy Wyższych Szkół Bankowych jest częścią większego projektu, prowadzonego  od dwóch lat. W tym czasie zmienił się nie tylko layout i funkcjonalność witryny internetowej, ale także materiały reklamowe, sposób prezentacji zdjęć i komunikacja marki w warstwie słownej.

ip

fot. materiały prasowe/Grupa Wyższych Szkół Bankowych

Ciekawe artykuły
Dodaj do:
  • Wykop
  • Flaker
  • Elefanta
  • Gwar
  • Delicious
  • Facebook
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Google
  • Yahoo
Komentarzedodaj komentarz

Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Brak komentarzy.

Niezbędnik studenta
FB dlaMaturzysty.pl reklama