Polacy jadą do Szanghaju
2013-02-15 13:29:32Drużyna Waste Breakthrough w składzie Jan Raniecki i Wojciech Sabat ze Szkoły Głównej Handlowej zwyciężyła w krajowym finale międzynarodowego konkursu studenckiego Henkel Innovation Challenge. Studenci zaprezentowali innowacyjną koncepcję środka służącego szybkiemu rozkładowi odpadów powstających w gospodarstwach domowych, czym otworzyli sobie drogę do finałowej rozgrywki w Szanghaju.
W polskim finale studenckiego konkursu, który odbył się 13 lutego w Warszawie, o bilet do Chin rywalizowało jedenaście dwuosobowych drużyn. Głównym zadaniem, z którym zmierzyli się studenci, było opracowanie innowacyjnego produktu dla jednego z trzech sektorów biznesowych firmy Henkel: klejów i technologii (Adhesive Technologies), środków piorących i czystości (Laundry & Home Care) lub kosmetyków pielęgnacyjnych i zapachowych (Beauty Care). Produkt ten powinien - w zgodzie z filozofią zrównoważonego rozwoju - adresować wyzwania stojące przed społeczeństwami w 2050 roku. Podczas pracy nad swoim pomysłem i w przygotowaniach do krajowego finału studenci korzystali z merytorycznego wsparcia mentorów - menedżerów firmy Henkel.
Pogromcy odpadów
Według jury konkursu, składającego się z menedżerów najwyższego szczebla firmy Henkel w Polsce, najbardziej przekonujący pomysł zaprezentowali Jan Raniecki i Wojciech Sabat z drużyny Waste Breakthrough. Studenci przedstawili pomysł zaawansowanego środka chemicznego, który w środowisku próżni miałby moc rozkładu domowych odpadów do tzw. substancji pierwszych. Produkt ten – dostępny w szerokiej sprzedaży - w efektywny i przełomowy sposób rozwiązywałby problem rosnącej lawinowo ilości odpadów komunalnych na całym świecie.
Zwycięzcy krajowego finału HIC na co dzień studiują w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej, Jan Raniecki na kierunku marketing, a Wojciech Sabat na kierunku finanse i rachunkowość. Dzięki zajęciu pierwszego miejsca w etapie krajowym studenci z Waste Breakthrough wezmą udział w światowym finale, który odbędzie się w dniach 18-20 marca 2013 r. w Szanghaju. Będą tam rywalizować drużyny z 27 krajów całego świata: 12 krajów europejskich, 11 krajów Dalekiego Wschodu i 4 krajów z Ameryki Łacińskiej i Północnej.
Jeśli Polacy znajdą się na podium finału, oprócz możliwości przeżycia prawdziwej biznesowej przygody, mają szansę na zdobycie atrakcyjnych nagród. Zwycięski zespół odbierze bilety na podróż dookoła świata o łącznej wartości 10 000 euro, zdobywcy drugiego miejsca otrzymają do podziału czek o wartości 4 000 euro, zaś trzecie miejsce w konkursie zostanie nagrodzone czekiem na kwotę 2 000 euro. Wszystkie trzy drużyny zostaną także zaproszone do wzięcia udziału w spotkaniu z Kasperem Rorstedem, prezesem zarządu firmy Henkel.
Osoby zainteresowane konkursem mogą odwiedzić serwis www.henkelchallenge.com oraz specjalny fanpage na Facebooku - www.facebook.com/henkelchallenge.
ip