Konkursy - Edukacja

Polscy studenci w światowej czołówce GOMC

2013-08-30 13:15:20
W tegorocznej edycji największego międzynarodowego konkursu marketingu internetowego Google Online Marketing Challenge (GOMC) zespół studentów Wydziału Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu znalazł się w światowym Top 15 rankingu GOMC 2013 (CID zespołu 157-147-8228). W tym roku w konkursie wzięły udział 2453 zespoły studentów z całego świata. 

Studenci przygotowywali się do udziału w GOMC 2013 w ramach zajęć z tematyki marketingu internetowego prowadzonych przez dra Wojciecha Czarta dla studentów Informatyki Stosowanej, (obecnie Technologie Komputerowe) i międzyuczelnianego kierunku Techniczne Zastosowania Internetu prowadzonego wspólnie przez Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Politechnikę Poznańską.

Drugi zespół (CID zespołu 535-948-7271), który przygotowywał się do konkursu na Wydziale Fizyki UAM również znalazł się w grupie „Strong” 32 zespołów sklasyfikowanych zaraz po grupie zwycięzców GOMC 2013.

Zespoły Wydziału Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu pod opieką dra Wojciecha Czarta już trzykrotnie znalazły się w Europejskim Top 5 w latach 2010-2012. W tym roku Google nie ogłosił listy Top 5 regionów, na które został podzielony świat: a) Europa, b) obie Ameryki, c) Środkowy Wschód i Afryka, d) Azja i Pacyfik. Z tego względu w tym roku podajemy dane tylko z ogólnego globalnego rankingu GOMC. Zestawienie to jest bezpośrednio spójne jedynie w stosunku do zwycięzców z kategorii „AdWords Award” wg której były oceniane nasze zespoły.  

Europejskim zwycięzcą w kategorii „Google+ Social Media Marketing” został w tym roku zespół studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (CID zespołu 892-892-2222), który startował w konkursie pod opieką dra inż. Wojciecha Wiza. Kapitan tego zespołu, Adrian Gasiński, był w zeszłym roku kapitanem zespołu Top 15 Europy GOMC 2012, który brał udział w konkursie w ramach zajęć prowadzonych przez dra Wojciecha Czarta na Wydziale Fizyki UAM Poznań.

Kolejnym polskim zespołem z grupy „Strong” GOMC 2013 był zespół dra Tymoteusza Doligalskiego z Warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej (CID zespołu 312-246-8655), którego zespół był globalnym zwycięzcą zeszłorocznej edycji konkursu GOMC.

Zespoły biorące udział w konkursie były oceniane wg trzech kategoriach: „AdWords Award”, „Social Impact Award”, „Google+ Social Media Marketing” (opis). Drużyny ze wszystkich kategorii musiały przygotować i przeprowadzić trzytygodniową kampanię marketingową w kompleksowym systemie zarządzania kampaniami internetowymi Google AdWords. Studenci musieli konkurować nie tylko z innymi zespołami akademickimi z całego świata, ale co może nawet bardziej istotne, również z innymi podmiotami prowadzącymi kampanii marketingowe na realnym, otwartym rynku. Następnie w oparciu o algorytm oceniający 35 parametrów charakteryzujących jakość prowadzonych kampanii został utworzony ogólny (niezależny od kategorii) światowy ranking zespołów biorących udział w GOMC 2013. Z otrzymanego w ten sposób rankingu wybrano zwycięzców: globalnego i czterech regionalnych w kategorii „AdWords Award” i „Social Impact Award”. Biorący udział w GOMC w ramach kategorii „AdWords Award” musieli przeprowadzić kampanię dla wybranej firmy komercyjnej, natomiast w kategorii „Social Impact Award” dla organizacji non-profit. Dodatkowo startujące w GOMC zespoły mogły wykazać się umiejętnościami prowadzenia kampanii społecznościowej prowadząc, w ramach kategorii „Google+ Social Media Marketing”, sześciotygodniową kampanię opartą na stronie Google+ promowanej firmy komercyjnej lub organizacji non-profit.

Według opisu, na stronie rezultatów najpierw podano listę wyselekcjonowanych niezależnie od ogólnego rankingu zwycięzców w trzech ocenianych kategoriach, a po nich umieszczono globalną niezależną od ocenianych kategorii, listę rankingową utworzoną w oparciu o algorytm oceniający 35 charakterystyk prowadzonych kampanii.

Udział w konkursie był dla studentów idealnym sposobem na sprawdzenie w praktyce wiedzy i umiejętności zdobytych na uczelni w starciu z nie symulowaną, realną konkurencją prowadzącą internetowe kampanie marketingowe na otwartym rynku.

Skład pierwszego zespołu z Wydziału Fizyki UAM Poznań, zespołu ze światowego Top 15 GOMC 2013 (CID 157-147-8228): Michał Paszyn (kapitan), Dariusz Filipek, Anna Melcer, Magdalena Majewska, Roman Rozenberger, Tomasz Bielecki. Zespół prowadził kampanię dla witryny sklepu internetowego Ivoo.pl poznańskiej firmy Ivoo)

Skład drugiego zespołu z Wydziału Fizyki UAM Poznań, zespołu z grupy „Strong” GOMC 2013 (CID 535-948-7271): Igor Springer (kapitan), Robert Mastalerek, Ewa Benedyczak, Urszula Hajka, Jolanta Organka. Zespół prowadził kampanię dla witryny sklepu internetowego SquashMarket.pl poznańskiej spółki SQUASHportal).

Skład zespołu z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (CID 892-892-2222): Adrian Gasiński (kapitan), Ilona Sadłowska, Hanna Pietruszyńska, Marta Musiał, Olga Żytkowiak, Maciej Żytkowiak. Zespół prowadził kampanię dla poznańskiego Kina Muza.

Skład zespołu z Warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej (CID 312-246-8655): Bartosz Moszczeński (kapitan), Bernadetta Kołtun, Tomasz Kubała, Adrian Rybicki, Tomasz Chrzanowski (student Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych). Zespół prowadził kampanię dla witryny sklepu internetowego Longboardshop.pl firmy z siedzibą w Warszawie.

www.amu.edu.pl

Słowa kluczowe: konkurs google online marketing challenge gomc polscy studenci światowa czołówka uam sgh uep
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Wyniki konkursu Patchwork ŁÃłdź
Patchwork Łódź - wyniki konkursu architektonicznego

Poznaj zwycięzców i ich projekty na zagospodarowanie terenów wokół dawnych zabudowań kompleksu fabrycznego Karola Scheiblera w okolicy ul. Tymienieckiego w Łodzi.

DIMAQ UNI 2020 - wyniki I etapu konkursu

Zobacz, kto ma szansę na wygraną w konkursie na najlepsza pracę dyplomową z marketingu internetowego!

Informacje o BEST Hacks 2020
Hackathon BEST Hacks 2020 - informacje o wydarzeniu

Weź udział i za pomocą programowania zmień świat na lepszy!

Polecamy
EY Financial Challenger i EYe on Tax - informacje o konkursach

Wejdź do gry i zawalcz o zawodową przyszłość!

Ostatnio dodane
Wyniki konkursu Patchwork ŁÃłdź
Patchwork Łódź - wyniki konkursu architektonicznego

Poznaj zwycięzców i ich projekty na zagospodarowanie terenów wokół dawnych zabudowań kompleksu fabrycznego Karola Scheiblera w okolicy ul. Tymienieckiego w Łodzi.

DIMAQ UNI 2020 - wyniki I etapu konkursu

Zobacz, kto ma szansę na wygraną w konkursie na najlepsza pracę dyplomową z marketingu internetowego!

Konkurs Ziaja
Popularne
Wzór umowy najmu
Wzór umowy najmu

Zobacz wzór umowy najmu! Wystarczy uzupełnić dane i gotowe!

Top 20 najlepszych klubów Wrocławia
Top 20 najlepszych klubów Wrocławia Wrocław

Grupa specjalnie przez nas wyselekcjonowanych bestii imprezowych wybrała dla was najlepsze kluby dla studentów we Wrocławiu. Oto wyniki!

Oto 28 najlepszych kierunków studiów w Polsce!
Oto 28 najlepszych kierunków studiów w Polsce!

Najlepsze kierunki studiów realizowane na uczelniach w całej Polsce zostały wyłonione do specjalnego dofinansowania z nowej dotacji projakościowej.