Rusza edycja międzynarodowa turnieju dla programistów
2014-10-03 12:42:14Marcin Gerstenberger z Poznania zwyciężył w drugiej edycji turnieju dla programistów „codearena”. Wygrany otrzyma 3000 zł oraz nagrody rzeczowe. Szansa na kolejne sukcesy w trzeciej edycji polskiej i pierwszej międzynarodowej.
We wtorek 30 września rozegrały się finałowe rundy drugiej edycji turnieju organizowanego przez codearena. Zasady konkursu oparte są na rywalizacji sztucznych inteligencji, stworzonych przez uczestników zabawy, których starcia obserwujemy na planszy. Mistrzem tej edycji został Marcin Gerstenberger, absolwent Technologii Komputerowych na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Swojego bota napisał w języku Java, korzystając również z Pythona, natomiast strategię dopracowuje już od dwóch miesięcy, ponieważ uczestniczył też w sierpniowej, premierowej odsłonie CodeCraft. Wtedy także był jednym z głównych graczy, lecz ostatecznie zajął trzecie miejsce. Tym razem praca nad algorytmem poskutkowała największym sukcesem i to właśnie w jego ręce trafi nagroda główna w wysokości 3000 zł.
- Z rozegranych wcześniej meczy turniejowych mogłem wyciągnąć odpowiednie wnioski i poprawić słabe strony mojego bota, do których należała m.in. dość nieefektywna procedura przenoszenia kamieni - ujawnia Marcin.
Druga edycja CodeCraft, która odbywała się przez cały wrzesień, nie była wierną kopią wersji premierowej. Twórcy gry rozwinęli animacje, dodali dźwięki, a także wprowadzili element walki pomiędzy postaciami, czyli Golemami i Rycerzami Zakonu Kryształu. Dodało to rozgrywkom znacznie większej interakcji pomiędzy uczestnikami. Poza główną nagrodą pieniężną, współfinansowaną przez 1ndie World, w puli nagród znalazł się również szeroki wybór publikacji branżowych, sponsorowanych przez Wydawnictwo PWN, gry Enemy Front od CI Games oraz oryginalne koszulki z golemem CodeCraft od Teetbee.
Trzecia polska edycja
Koniec drugiej edycji daje jednocześnie początek trzeciej, która będzie trwać do 31 października. Zasady obecnej rundy są jednak nieco inne. Udział w turnieju jest płatny od samego początku. Koszt uczestnictwa w rozgrywkach to 19,99 zł, jednak 90% wpłat od graczy będzie składało się na nagrody pieniężne dla trzech pierwszych zwycięzców. W wyniku tego, im więcej osób zaangażowanych w turniej, tym bardziej atrakcyjna stawka. Dodatkowo codearena dołoży 100 zł do nagrody głównej. Na finalistów czekają poza tym także nagrody rzeczowe, zapewnione przez sponsorów, a na takie liczyć może każdy, kto weźmie udział w grach turniejowych.
Trzecia edycja turnieju ma również swoje modyfikacje. Doszły nowe możliwości ruchów postaci, które od teraz mogą niszczyć kamienie i kryształy, znajdujące się na planszy.
- Jest to zmiana ułatwiająca grę – tłumaczy jej twórca, Adam Bicz – zachęcamy w związku z tym wszystkie osoby, które się poddały, do spróbowania ponownie swoich sił.
Innym elementem, który niedawno pojawił się na stronie turnieju i również ma uprościć zagranie w CodeCraft, jest klient do gry. Jest to aplikacja umożliwiająca poruszanie postaciami za pomocą ręcznego sterowania. Jeśli komuś do tej pory nie udało się napisać własnego algorytmu, może skorzystać z tej opcji, aby przyłączyć się do wspólnej rozrywki.
Pierwsza edycja międzynarodowa
Równocześnie z rozpoczęciem trzeciej polskiej edycji turnieju, ruszyły zapisy do pierwszej edycji międzynarodowej – codearena international. Udział mogą tutaj wziąć także polscy gracze, tym razem zmierzą się jednak z uczestnikami m.in. z Hiszpanii, Niemiec czy Ukrainy. Rozgrywki rozpoczną się 1 listopada, a zwycięzców poznamy 30 listopada. Do 15.10. można bezpłatnie zapisać się do konkursu, później opłata wyniesie 4,99$. Nagrodą główną jest minimum 1000 dolarów, jednak także 90% wpłat graczy będzie przekazane na powiększenie puli. Strona turnieju przygotowana jest w języku angielskim, a szczegóły tej edycji zostaną ujawnione na początku listopada. Organizatorzy codearena international chcą sprawdzić międzynarodowe zainteresowanie turniejem opartym na rywalizacji sztucznych inteligencji. Jeśli gra będzie cieszyć się popularnością, planują poszerzanie jej promocji w kolejnych krajach.
Organizatorem turnieju codearena i codearena international opartych na grze CodeCraft jest codearena.pl - platforma z cyklicznymi turniejami dla programistów, polegającymi na rywalizacji sztucznej inteligencji napisanej przez uczestników. To pierwsze na polskim rynku turnieje oparte na zaawansowanym mechanizmie gier strategicznych wykorzystujących atrakcyjną grafikę, w których graczem jest sztuczna inteligencja, a nie człowiek.
Więcej informacji na stronach: http://codearena.pl (edycja polska) i http://codearena.eu (edycja międzynarodowa) oraz fanpage’u codearena.
ip