Studenckie bazgroły walczą o uznanie internautów
2011-11-16 10:23:15Sztuka skrzętnie tworzona na co dzień przez polskich studentów w końcu ujrzała światło dzienne! Studenckie rysunki zbierane przez cały październik w ramach projektu Red Bull Sztuka Bazgrołów przeszły wnikliwą selekcję jury, które spośród blisko 1900 zgłoszonych prac wybrało trzy wygrane projekty oraz sto grafik, które od 15 listopada zostaną poddane osądowi internautów. Do walki o laur zwycięstwa przyznany przez internautów stanęły prace równie abstrakcyjne, co ich tytuły m.in.: „Drzwi do stożka otchłani”, „Długopiso-trans” czy „Mikroekonomiczna eksplozja wyobraźni”.
Red Bull Sztuka Bazgrołów to nie lada gratka dla amatorów rysunków, bohomazów i szkiców często powstających podczas przydługich wykładów. Konkurs, który cieszył się ogromnym powodzeniem podczas kilkunastu edycji na całym świecie, po raz pierwszy jest rozgrywany w naszym kraju. Tym razem polscy studenci walczą o tytuł akademickiego Picasso czy Warhola. Przez cały październik na dwudziestu ośmiu wybranych uczelniach w Białymstoku, Krakowie, Warszawie, Wrocławiu, Katowicach, Łodzi, Toruniu, Poznaniu, Olsztynie, Szczecinie, Trójmieście i Lublinie studenci wrzucali swoje rysunki do specjalnych urn konkursowych. Oprócz swojej nieograniczonej fantazji, do tworzenia swoich dzieł mogli korzystać z dowolnego narzędzia do pisania (w dowolnej kolorystyce).
Spośród wszystkich zgłoszonych prac jury konkursu w składzie: Anita Nawarkiewicz, Rafał Lejman oraz Dominik Cymer wybrało trzy zwycięskie rysunki oraz sto dodatkowych prac, które od 15 listopada na stronie www.redbullsztukabazgrolow.pl zostaną poddane pod ocenę internautów. Trzy nagrodzone przez jury prace należą do: Anny Gajowiec z Politechniki Śląskiej w Gliwicach, Olgi Kraszewskiej z łódzkiej ASP oraz do Marty Szczepańskiej i Daniela Niszczoty z Politechniki Warszawskiej, którzy swoją pracę stworzyli jako kolektyw. Z kolei pośród grafik, które dostały się do fazy finałowej głosowania internetowego można spotkać reprezentantów wszystkich uczelni biorących udział w konkursie.
Osoby, które od 15 listopada odwiedzą wirtualną galerię na stronie konkursu, będą mogły oddać głos na najlepszy według nich bazgroł, dopingując tym samym reprezentantów swojej uczelni. Głosowanie potrwa do końca listopada i wyłoni czwartą zwycięską kreację.
W grudniu tego roku prace finalistów oraz prace wybrane do konkursu internetowego zostaną zaprezentowane na wystawach na terenie kampusów wyróżnionych autorów, którzy zaskarbili sobie największą sympatię jury oraz internautów. Dodatkowo cztery najlepsze projekty znajdą się na limitowanych koszulkach polskich firm streetwearowych - Femi Pleasure oraz RUSH DNM. Autorzy zwycięskich grafik otrzymają również smartfony w sieci Red Bull MOBILE.
ip