Wyróżnij się albo zgiń
2012-03-08 14:07:21Dziś również szkoły powinny świadomie budować swój wizerunek. Wobec niżu demograficznego, który jest faktem, nie mogą pozostawać obojętne. Poprzez odpowiednie narzędzia, kulturę organizacyjną i atmosferę powinny budować wizerunek szkoły nowoczesnej. To tylko niektóre wnioski z konferencji zorganizowanej przez Wyższą Szkołę Zarządzania / Polish Open University (POU).
Rosnąca konkurencja na rynku edukacyjnym, niż demograficzny i podobieństwo oferowanych usług sprawia, że hasło guru marketingu Jacka Trouta „Wyróżnij się albo zgiń” jest dziś szczególnie aktualne również w tej branży. Problemu świadomej komunikacji, z którym stykają się szkoły chcące wyróżnić się na rynku edukacyjnym dotyczyła Konferencja Wizerunek szkoły jako czynnik przewagi konkurencyjnej na rynku edukacyjnym, która odbyła się 6 marca w siedzibie Oddziału Mazowieckiego POU. Wśród gości i prelegentów, byli m.in. Wicekurator Oświaty Mariusz Dobijański, Przedstawiciel Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Teresa Stachurska-Maj oraz Anna Hawrot przedstawiciel CKE - zespołu d.s. EWD. Udział w niej wzięli również przedstawiciele szkół średnich z województwa mazowieckiego.
Podczas konferencji w Warszawie zaprezentowane zostały takie tematy, jak: „Komunikacja marketingowa w szkołach”, który stanowił omówienie najważniejszych działań wchodzących w skład komunikacji marketingowej w szkolnictwie ponadgimnazjalnym; "Wizerunek szkoły a współpraca szkół z uczelniami", podczas którego zaprezentowano przykłady działań marketingowych uczelni wspierających szkoły średnie czy „Wskaźnik Edukacyjnej Wartości Dodanej (EWD) i jego rola w komunikacji”, który pozwala oszacować wkład danej szkoły w końcowy poziom wiedzy uczniów, a więc lepiej niż rankingi wskazuje rzeczywistą efektywność nauczania w danej szkole.
Na konferencji wystąpili również uczniowie VII Liceum Ogólnokształcącego im. Zofii Nałkowskiej w Krakowie, którzy zaprezentowali badania uczniów krakowskich szkół średnich dotyczące sposobu postrzegania szkół, w których się uczą. Opowiedzieli także o wizerunku szkoły z perspektywy uczniów.
Konferencja na temat wizerunku szkół była szóstą z cyklu konferencji przeznaczonych dla dyrektorów, pedagogów, nauczycieli przedsiębiorczości oraz przedstawicieli szkół średnich. Konferencje są jednym z elementów „Ogólnopolskiego Programu Rozwoju Procesu Dydaktycznego w Zakresie Przedsiębiorczości" realizowanego przez Polish Open University od 2006 roku. Program ma na celu kształtowanie postaw przedsiębiorczych wśród młodzieży oraz wsparcie nauczycieli w procesie nauczania przedsiębiorczości.
W skład „Ogólnopolskiego Programu Rozwoju Procesu Dydaktycznego w Zakresie Przedsiębiorczości” wchodzą również warsztaty z zakresu przedsiębiorczości dla nauczycieli oraz uczniów szkół średnich, warsztaty przedsiębiorczości w formie filmu, warsztaty z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół średnich oraz darmowe podręczniki do przedsiębiorczości w formacie pdf dla uczniów szkół średnich.
Więcej informacji na temat konferencji na www.pou.pl/przedsiebiorczosc
ip