Okiem Studenta - Z życia Uczelni

Zrozum klienta

2009-11-16 13:53:27

Wielu przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z pracą na swoim, popełnia jeden, zasadniczy błąd. Pokutuje on przez całą działalność firmy i nie pozwala stworzyć skutecznej strategii marketingowej. Jak go wyeliminować i postawić swoją działalność na nogi?

Klient żyje we własnym świecie problemów i nierozwiązanych zagadek. Zastanawia się nad bolączkami dnia codziennego, a nieraz obawia się o lepsze jutro. Czasami udaje mu się zrelaksować, rozluźnić, odpocząć. I nie ma najmniejszego zamiaru interesować się Twoją ofertą!

Interesuje go on sam jeden. Nie potrzebuje Twoich zmartwień: „a co będzie, jak ten produkt się nie sprzeda? Czemu nie chcą kupować? Co robię źle?". Klient chce czuć zadowolenie z życia, bezpieczeństwo i radość bliskich. Prowadzi zbyt zajęty tryb życia, by interesować się problemami właścicieli firm.

Pragnie dodatkowego czasu. Nieraz wybiera droższego dostawcę, bo dostanie towar szybciej. Dopóki nie wcielisz się w swojego odbiorcę, nie poznasz jego potrzeb. Popatrz na sytuację z punktu widzenia kontrahenta. Na czym mu zależy? Czego tak naprawdę chce? Jak możesz mu pomóc?

Dlaczego miałby wybrać akurat Ciebie? Możesz prowadzić doskonalszą firmę i sprzedawać lepszy produkt niż inni. Ale co z tego, jeśli klient nie ma czasu na porównywanie Ciebie z konkurencją? Działa impulsywnie, szybko, nieraz bez głębszego, racjonalnego zastanowienia. Zależy to od branży i charakterystyki rynku, jednak pamiętaj, że człowiek to istota emocjonalna.

Naszymi decyzjami nie kieruje logika. Badania wykazują, że najpierw dokonujemy wyborów podświadomych, a później dopiero uzasadniamy je racjonalnie. „Nie chce mi się iść do siłowni, zostanę w domu. Karnet mogę wykorzystać kiedy indziej". Brzmi znajomo?

Pijesz colę lub napoje gazowane? A gdzie tu racjonalizm? Kosztują więcej i szkodzą organizmowi, przecież wiesz o tym? Jako dobry marketingowiec Swojej firmy potrzebujesz odpowiedniej wiedzy. Musisz popatrzeć na cały system przedsiębiorstwa z boku. Jak Twoi odbiorcy się czują dzwoniąc do konsultanta? Dlaczego to robią? I z jakiego powody nie zatelefonują do konkurencji?

Co takiego możesz zrobić, by przykuć uwagę takiego szarego, zwykłego człowieka i sprawić, by zaczął pałać chęcią posiadania Twojego produktu? Te pytania pozwalają stworzyć właściwą strategię marketingową. Wykorzystaj je wcześniej, niż Twoja konkurencja.

Temat ten poruszy Witold Anusz na najbliższych Alternatywnych Spotkaniach Biznesowych w Warszawie. Trener sprzedaży, technik zarządzania i umiejętności miękkich opowie, w jaki sposób zrozumieć klienta i wykorzystać zdobyte informacje na swoją korzyść.

Nad inicjatywą patronuje organizacja szkoleniowa Sukces PRO (http://sukcespro.pl). Takie dwugodzinne szkolenia odbywają się równolegle w różnych miastach Polski. Gromadzą się tam grupy około dwudziestu żądnych wiedzy uczestników. Najbliższe już 17 listopada w godzinach 18:00-20:00.

We Wrocławiu Katarzyna Szafranowska przeprowadzi warsztaty „Koncentracja w biznesie". Trenerka błyskawicznego czytania i szybkiej nauki powie, w jaki sposób pracować skutecznej, przyjemniej i efektywniej. A wystarczy odpowiednio się skupić na wykonywanych zadaniach.

I zostaje jeszcze Łódź. Jolanta Marchlewska przygotowała warsztat dotyczący sposobów komunikacji w zespołach biznesowych. Sedno polega na tym, że działacze podchodzą do projektów w sposób partnerski, przez co prowadzone przedsięwzięcia osiągają ogromny potencjał.

Zapisy na spotkania odbywają się poprzez stronę: http://praktykasukcesu.pl/ .

Michał Toczyski

Słowa kluczowe: sukces pro zrozum klienta alternatywne spotkania biznesowe 2009 warszawa łódź wrocław
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Jakie są formy egzaminÃłw i zaliczeń na studiach?
Jakie są formy egzaminów i zaliczeń na studiach?

Zobacz, czego możesz się spodziewać na zajęciach.

nauka językÃłw obcych online
Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?

W tym artykule poznasz praktyczne sposoby, dzięki którym twoja nauka nabierze tempa bez poświęcania dodatkowych godzin na żmudne wkuwanie.

Polecamy
zarządzanie budÅźetem na studiach
Pierwszy rok na studiach? Poznaj patenty na oszczędzanie!

Organizacja życia studenckiego nie zawsze jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać...

Nie podoba ci się kierunek studiÃłw - co robić dalej?
Nie podoba ci się kierunek studiów - co robić dalej?

Zobacz, co robić, kiedy okazuje się, że źle wybrałeś studia.

Ostatnio dodane
Jakie są formy egzaminÃłw i zaliczeń na studiach?
Jakie są formy egzaminów i zaliczeń na studiach?

Zobacz, czego możesz się spodziewać na zajęciach.

nauka językÃłw obcych online
Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?

W tym artykule poznasz praktyczne sposoby, dzięki którym twoja nauka nabierze tempa bez poświęcania dodatkowych godzin na żmudne wkuwanie.

Popularne
Zobacz, jak złoÅźyć podanie i zrezygnować ze studiÃłw!
Jak zrezygnować ze studiów? - Wzór podania i skreślenie z listy studentów

Zobacz, jak złożyć podanie i zrezygnować ze studiów!

Wzór umowy najmu
Wzór umowy najmu

Zobacz wzór umowy najmu! Wystarczy uzupełnić dane i gotowe!

Oto 28 najlepszych kierunków studiów w Polsce!
Oto 28 najlepszych kierunków studiów w Polsce!

Najlepsze kierunki studiów realizowane na uczelniach w całej Polsce zostały wyłonione do specjalnego dofinansowania z nowej dotacji projakościowej.