Global Management Challenge - informacje o konkursie i grywalizacji
2019-08-27 11:59:56Trwają zapisy do udziału w największej na świecie grze – wirtualnej symulacji biznesowej, jaką jest Global Management Challenge (GMC). Jest to konkurs zarządzania przedsiębiorstwem, który co roku przyciąga setki menedżerów, specjalistów i studentów do rywalizacji o tytuł najlepiej zarządzających. Nie ma na świecie drugiego takiego szkolenia, które rozwija zarówno kompetencje miękkie, twarde, ale i świadomość biznesową. Stąd rosnące wciąż zainteresowanie udziałem w tym niezwykłym przedsięwzięciu wśród firm oraz studentów. Stawka jest wysoka – zwycięski zespół studencki z Polski w nagrodę dostaje możliwość bezpłatnego studiowania na studiach podyplomowych.
Informacje o wydarzeniu
Za nami światowy, 39. Finał Global Management Challenge. Grywalizacja to innymi słowy granie i rywalizowanie. Uczestnikami symulacji Global Management Challenge (GMC) są menedżerowie, specjaliści, absolwenci oraz studenci (głównie o profilu ekonomicznym), którzy mają za zadanie wcielić się w rolę zarządu wirtualnej spółki. Przez kilka tygodni zarządzają firmą tak, aby osiągnęła ona jak najlepszy wynik finansowy, na wirtualnym rynku.
Zespoły firmowe i studenckie grają w tym samym czasie, rywalizując ze sobą jednocześnie. Drużyny podzielone są na grupy, w ramach których walczą o osiągnięcie jak najwyższego wyniku inwestycyjnego. Decyzje jednej drużyny mają wpływ na konkurentów z grupy, przez co zachodzi pełna interakcja pomiędzy uczestnikami. Każda rozgrywka to pięć decyzji biznesowych.
– GMC polecam wszystkim tym, którzy interesują się zarządzaniem, przedsiębiorczością, a także chcą spróbować swoich sił w podejmowaniu prawdziwych decyzji biznesowych. Jak zauważył jeden z uczestników GMC w Polsce, mimo, iż środowisko jest wykreowane sztucznie, nie brakuje w nim wyzwań i reguł zmieniających się w momencie, gdy wydaje nam się, że już wiemy, o co chodzi. Emocje są gwarantowane. – mówi Karolina Zawiślak-Karolkowska, Project Manager GMC Polska.
Edycja 2019
W tegorocznym finale światowym wzięło udział 19 drużyn z blisko 20 krajów. Uczestnicy spotkali się 5 lipca b.r. w Jekaterynburgu w Rosji i przez 2 dni wcielali się w rolę prezesów, podejmując strategiczne decyzje dotyczące ich firmy. Przedstawicielami z Polski byli studenci z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, którzy po pierwszej decyzji biznesowej w swojej grupie zajęli 1. miejsce. Po pięciu decyzjach wypracowali sobie 2. pozycję, przechodząc tym samym do wielkiego finału, który miał miejsce następnego dnia. W finale nasza drużyna rywalizowała z: Rosją, Chinami, Portugalią, Słowacją, Macau, Hongkongiem i Wybrzeżem Kości Słoniowej.
Ostatecznie studenci z Katowic zajęli 7. miejsce na świecie. - Udział w symulacji pozwolił mi przede wszystkim spojrzeć całościowo na funkcjonowanie organizacji i zrozumieć poszczególne jej aspekty, nie tylko te, w których realizujemy się zawodowo, czy poznajemy na studiach. Każda decyzja wymagała wejścia w inną rolę, analizy i podjęcia ryzyka. Z pewnością poprawiliśmy znajomość Excela, bo było to nasze główne narzędzie pracy. Zachęcam wszystkich do brania udziału w GMC. Zdobyta wiedza i doświadczenie są tego warte. Jednocześnie jest to naprawdę fajna zabawa, można spotkać wartościowych ludzi i poszerzyć swoje horyzonty. - komentuje Justyna Najda, uczestniczka zwycięskiego zespołu i finalistka 19. edycji GMC Polska. Marcin Szewczyk z drużyny Justyny dodaje: - GMC pokazało mi, jak trudno jest być menedżerem. Myślałem, że idealne decyzje nie istnieją, a istnieją - tyle, że są skrajnie niemożliwe. Gdy już jednak się pojawiają, budują cały sukces. Nam udały się aż dwie takie decyzje. Jedna dała nam Mistrzostwo Polski, druga pozwoliła nam wejść do finału w Rosji.
Jak przebiega grywalizacja?
Grywalizacja to niezwykle angażująca metoda, która idealnie sprawdza się w procesach rozwojowych w organizacjach. Wyznacza aktualne trendy w szkoleniach i integracjach, gdyż poza tym, że jest efektywną formą poszerzania swojej wiedzy i umiejętności przez graczy, sprawia uczestnikom satysfakcję. Grywalizacja jest formą zabawy, emocjonalnie i intelektualnie angażującą, a także nastawiającą uczestników na zdrową rywalizację.
Jak zauważa Sonia Zakrzewska, Menedżer Działu Employer Brandigu w BIGRAM, który jest wyłącznym organizatorem GMC w Polsce, grywalizacja daje pracodawcom bardzo dużo możliwości w obszarze zarządzania kadrami: - Odpowiednio przygotowane programy grywalizacyjne wspierają rozwój pracowników i zwiększają ich zapał do pracy. Pozwalają przyciągać do firmy młode talenty i wyławiać spośród nich te najlepsze. Ponadto optymalizują system szkoleniowy w firmie oraz dostarczają pracodawcy informacji o tym, co najbardziej motywuje jej pracowników, oraz jakie są ich potrzeby.
Symulacja GMC uczy zarządzania, współpracy w zespole i integruje jego członków. Jest też wykorzystywana jako narzędzie rekrutacyjne do poszukiwania talentów oraz podnoszące wartość marki.
BIGRAM, jako jedyny przedstawiciel Global Management Challenge w Polsce organizuje polskie edycje konkursu od 2000 roku - w tym roku będziemy obchodzili jubileuszową, już 20. edycję. W ciągu 20 lat obecności GMC na polskim rynku, w symulacji wzięło udział 30 tysięcy uczestników a także 350 firm. To imponujący wynik pokazujący, że organizacje dbają mają świadomość korzyści, jakie daje udział w grze. Kolejny, 20. Już finał odbędzie się w Portugalii, w Lizbonie. Za polski finał odpowiada firma doradztwa personalnego BIGRAM.
ip
fot. Materiały BIGRAM i Global Management Challenge