PRaktykuj za granicą - znamy laureatów!
2008-06-16 11:59:05Zakończyła się V edycja konkursu „PRaktykuj za granicą", organizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Laureatkami konkursu zostały: Alicja Buczkowska, Karolina Brzuska i Kornelia Korzec. W nagrodę wyjadą na staże do Londynu i Brukseli w renomowanych agencjach PR: Fleishman-Hillard, Hill&Knowlton i Weber Shandwick.
Trzyetapowa rywalizacja studentów zainteresowanych PR-em i komunikacją społeczną w ramach konkursu „PRaktykuj za granicą" zaczęła się w lutym. Do ostatniego etapu konkursu jury zakwalifikowało siedmioro uczestników. Ich zadaniem było przedstawienie jurorom swojego pomysłu na strategię komunikacji dla Fundacji Anny Dymnej w formie prezentacji multimedialnej. Spośród finalistów jurorzy wybrali trzy laureatki konkursu, które wyjadą na zagraniczne staże.
Pierwsze miejsce zajęła Alicja Buczkowska, studentka V roku amerykanistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. - Czekałam z niecierpliwością na V edycję i nowe zadania konkursowe, bo chciałam sprawdzić swoją wiedzę na temat PR-u i poddać się ocenie ekspertów. Wiedziałam, że pisząc całościową strategię komunikacji dla Fundacji „Mimo Wszystko", a potem przygotowując ustną prezentację, wiele się nauczę. Moim marzeniem było wyjechać zagranicę na staż do dużej i prestiżowej agencji uczyć się PR-u w praktyce - mówi o swoim udziale w konkursie Alicja.
Laureatką drugiej nagrody została Karolina Brzuska, studentka V roku biotechnologii oraz II roku biznesu i technologii na Politechnice Łódzkiej. Trzecie miejsce na podium zajęła Kornelia Korzec, studentka V roku psychologii ogólnej na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Na zwyciężczynie „PRaktykuj za granicą" czekają nagrody w postaci płatnych staży w Londynie w agencji Fleishman-Hillard (I miejsce) i Brukseli w agencjach Hill&Knowlton oraz Weber Shandwick (II i III miejsce). Przeloty do miejsc odbywania staży ufundowały linie Centralwings. Laureatki otrzymają także prenumeraty magazynu Brief. Uczestnicy mieli do wyboru jeden z trzech tematów: „Strategia 1% na rzecz Fundacji Anny Dymnej", „Przygotowanie koncepcji przekształcenia Ogólnopolskiego Festiwalu Zaczarowanej Piosenki na imprezę o charakterze międzynarodowym", „Strategia komunikacji na rzecz Fundacji Anny Dymnej zachęcająca ludzi w różnym wieku do zaangażowania się w wolontariat ".
Prace studentów oceniało jury w składzie: Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, Piotr Pogon, kierownik działu Fundraising&PR Fundacji Anny Dymnej, dr hab. Jacek Warchala, wykładowca Uniwersytetu Śląskiego i Anna Sanowska, dyrektor ds. PR Instytutu Monitorowania Mediów.
Po raz pierwszy konkurs był organizowany we współpracy z Grasz o staż.
Konkurs Instytutu Monitorowania Mediów wspierają: Grasz o staż, AIESEC oraz Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L.Koźmińskiego. Patronatem medialnym projekt objęły: PRoto.pl, Kariera.com.pl, Brief.pl, Gazeta Studencka, Planeta FM, Korba.pl, dlaStudenta.pl.
Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie www.instytut.com.pl/konkurs08