Zostań lwem reklamy!
2008-09-25 10:52:37Do 26 września br. trwa nabór na studia podyplomowe „Psychologia reklamy" 2008/2009 współtworzone przez agencję reklamową Publicis i Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Z wstępnych danych wynika, że w tym roku zgłosi się rekordowa liczba słuchaczy. To ostatnie chwile żeby załapać się na zajęcia!
Wykłady III edycji studiów poprowadzą naukowcy UW oraz praktycy z Publicis. Zajęcia będą miały charakter praktyczny, tak by przygotować do tworzenia kreatywnych i skutecznych kampanii reklamowych. Zawodowcy pracujący od lat w reklamie, wyjawią tajniki tworzenia przełomowych kampanii na bazie autentycznych case studies. Natomiast psycholodzy przygotują słuchaczy do zrozumienia mechanizmów oddziaływania reklamy i zachowań konsumenckich. Wykłady będą oparte na najnowszych badaniach z dziedziny psychologii oraz przeprowadzonych badaniach rynku.
Studia „Psychologia reklamy" powstały z myślą o ludziach, którzy pracują w reklamie i chcą pogłębić wiedzę, aby zwiększyć swoje szanse na sukces w tej branży tj. dla pracowników działów marketingu, agencji badawczych, domów mediowych, działów strategii, oraz dla tych, którzy dopiero rozpoczynają karierę. Aby dopasować program zajęć do oczekiwań, stworzono dwie grupy słuchaczy: podstawową i zaawansowaną. Do grupy zaawansowanej będą kierowane osoby z minimum dwuletnim doświadczeniem w reklamie. Drugą grupę będą tworzyć osoby początkujące.
- Fakt, że zainteresowanie studiami wzrasta z każdym rokiem jest nie tylko źródłem satysfakcji dla nas jako współtwórców, ale przede wszystkim potwierdzeniem potrzeby utworzenia studiów podyplomowych z dziedziny reklamy. W tym roku, podobnie jak w latach poprzednich, postaraliśmy się, aby propozycje zajęć umożliwiły słuchaczom zdobycie praktycznej wiedzy o reklamie, dzięki której otworzą im się drzwi do kariery zawodowej - powiedziała Magdalena Dobrowolska-Sagan, dyrektor Działu Strategii i Badań Publicis.
Na program studiów składają się cztery bloki tematyczne: psychologiczne uwarunkowania skuteczności reklamy, strategia i badania reklamy, tworzenie reklam oraz obsługa klientów i blok treningowy.
Blok pierwszy będzie poświęcony budowaniu marek, psychologii reklamy, psychologii zachowań konsumenckich. W drugiej części słuchacze dowiedzą się jak budować strategię komunikacji oraz jak przeprowadzać jakościowe i ilościowe badania w reklamie, jak traktować media, jak wykorzystać nowe kanały dotarcia do konsumenta oraz jak zaplanować kampanię. Kolejny blok zajęć obejmie psychologię twórczości i tworzenie reklam. Ostatni zapozna słuchaczy z reklamą społeczną, sztuką sprzedaży i współpracą z klientami. Dodatkowo zostaną przeprowadzone treningi asertywności, radzenia sobie ze stresem oraz pracy w grupie.
Program zajęć rozłożono na dwa semestry - 10 miesięcy. Zjazdy będą odbywały się co dwa tygodnie, w soboty (8 godzin) i niedziele (6 godzin). W praktyce oznacza to 19 spotkań i 260 godzin zajęć. Niemal wszystkie zajęcia będą miały charakter warsztatowy (90% to ćwiczenia i treningi), seminaria stanowią niewielką część programu.
„Psychologią reklamy" kierują dr Norbert Maliszewski z Wydziału Psychologii UW oraz jego zastępczyni Magdalena Dobrowolska-Sagan, Dyrektor Działu Strategii i Badań Publicis. Wśród wykładowców pojawią się m.in. Rafał Styła, Wydział Psychologii UW, Małgorzata Jędrasik-Styła, PAN. Obok naukowców zajęcia poprowadzą eksperci z agencji Publicis tacy jak, Aleksandra Jurkiewicz-Kubicka, Wicedyrektor Działu Strategii i Badań, Adam Miecznikowski, Deputy Managing Director, Justyna Pyzik Senior Strategic Planner, Agnieszka Mazur Account Supervisor oraz Aleksandra Kowalczyk, Producent TV. Wykłady poprowadzą dodatkowo Rafał Korsak, Niezależna Grupa Szkoleniowa oraz Katarzyna Piwowarczyk-Atys, Consumer Insight Specialist Nutritia.