Być czy bywać, czyli jak znaleźć klienta w sieci
2011-04-21 10:15:51Jedną z dominujących cech komunikacji internetowej jest brak centralizacji, a co za tym idzie istnienia głównego nurtu kontaków użytkowników. W przypadku Internetu nie możemy mówić o reprezentatywnej grupie odbiorców zgrupowanej wokół danego kanału, czasu antenowego czy też programu. Trudno tu mówić o stałej i licznej grupie obecnej w jednym miejscu i w jednym czasie.
Przez pewnien czas wydawało się, że to właśnie wyszukiwarka zdominuje przestrzeń internetową zapewniając reklamodawcom stały i liczny dopływ konsumentów. Jednak rzeczywistość okazała się inna. Wiekszość czasu spędzonego na wyszukiwaniu, bo aż 90 %, internauta spędza poza Google. Pojawia się więc pytanie, gdzie najczęściej znajduje się internauta?
Performance Marketing, czyli marketing efektywnościowy, nie jest połączeniem sprawdzonych rozwiązań promocyjnych. To efekt, czyli internauta ściągnięty do serwisu, internauta przeglądający stronę, internauta wykonujący pożądaną akcję. PM odznacza się więc konkretnym wynikiem, a wszystkim działaniom przyświeca nadrzędny cel - wzrost liczby odwiedzin.
Więcej informacji o Performance Marketing znajduje się w materiale warsztatowym na stronie: http://mail.freshmail.pl/c/cs6rxzhmll/25cghs2rua/
ip