Kto jest pożądanym pracodawcą dla specjalistów?
2012-11-27 15:50:49W czasach niedoborów talentów specjalistycznych i menedżerskich marka pracodawcy nabiera coraz większego znaczenia dla funkcjonowania całej firmy. 3. edycja badania Antal International „Najbardziej pożądani pracodawcy 2012 w opinii specjalistów i menedżerów” wskazała najbardziej cenione firmy. Laureaci, którzy zajęli czołowe miejsca w rankingu zostaną wyróżnieni na ceremonii rozdania nagród w Business Centre Club 4 grudnia 2012 r.
Antal International opublikował właśnie wyniki 3. edycji badania przeprowadzonego pod patronatem Business Centre Club „Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów”. Ponad 1500 respondentów wskazało firmy, w których chciałoby podjąć zatrudnienie. Badanie pozwoliło także odpowiedzieć na pytanie, jakie warunki zatrudnienia były najwyżej ocenione we wskazanych organizacjach. 4 grudnia 2012 roku w Business Centre Club odbędzie się uroczystość wręczenia nagród laureatom, którzy zajęli czołowe miejsca w rankingu. Partnerem wydarzenia zostało Stowarzyszenie Agencji Zatrudnienia.
ZOBACZ GALERIĘ NAJBARDZIEJ POŻĄDANYCH PRACODAWCÓW W 2012 ROKU
Najbardziej pożądani pracodawcy w poszczególnych branżach
Do grona najbardziej pożądanych pracodawców zostały zaliczone firmy znane, od lat cieszące się renomą w branży. Do czołówki rankingu w tym roku dołączyły firmy: PKO Bank Polski, Ernst & Young, PGNiG, Kraft Foods, Faurecia, BrogWarner, Ghelamco, Rockwool, Astellas Pharma, Amgen, Philips, KGHM Polska Miedź, DB Schenker, DHL Polska.
Dynamiczne zmiany widać w obszarze sektora centrów usług wspólnych – na czoło wysunęły się następujące centra: Ikea, PMI Service Center Europe oraz Capgemini Polska. Zmieniło się również mocno postrzeganie branży handlu detalicznego, w której to pierwszą trójkę tworzą obecnie: Leroy Merlin, LPP, Douglas.
W branży IT i Telekomunikacja niezmienną popularnością wśród specjalistów i menedżerów cieszą się: Google, IBM, Microsoft.
„Doświadczeni i kompetentni specjaliści oraz menedżerowie bardzo świadomie wybierają przyszłego pracodawcę. Dobra opinia na rynku niejednokrotnie może zaważyć o pozyskaniu cennego pracownika. Publikowany przez Antal International ranking jest oceną wystawioną pracodawcom przez potencjalnych kandydatów, dlatego obecność w nim jest ważnym wyróżnieniem. Dowodzi, że wskazana firma jest pożądana przez pracowników pełniących często strategiczne funkcje w organizacji” – komentuje Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.
Cenione warunki zatrudnienia, oferowane benefity
Do najbardziej cenionych warunków zatrudnienia oferowanych przez firmy wyróżnione w rankingu Antal International należy styl zarządzania i kultura organizacyjna oraz innowacyjność.
„Firmom w Polsce przez wiele lat zarzucano zbyt niski stopień innowacyjności. Obecnie można zaobserwować, że to się zmienia – powstaje coraz więcej centrów badawczo-rozwojowych. Wyniki badania to sygnał dla pracodawców, że aby pozyskiwać najlepszych trzeba inwestować w innowacyjność. Kandydaci coraz częściej zwracają na to uwagę decydując się na zatrudnienie” – zauważa Artur Skiba.
Najbardziej pożądani pracodawcy zatrudnionym oferują też szereg benefitów. Do najczęściej spotykanych należy: opieka medyczna, służbowy laptop i telefon oraz karta fitness.
Źródła wiedzy o pracodawcach
Dla firm coraz bardziej istotne staje się pytanie, o źródła, jakimi najlepiej docierać do potencjalnych kandydatów. W porównaniu do 2. edycji badania, przeprowadzonej w sierpniu 2011 roku odnotować można znaczący wzrost (o 35 punktów proc.) znaczenia mediów i Internetu, jako źródła pozyskiwania informacji. Radziej były wymieniane targi pracy (27 punktów proc. mniej) czy opinie znajomych nie pracujących w danej firmie (13 punktów proc. mniej). Wciąż ponad 1/3 respondentów czerpie informacje o firmie od znajomych w niej pracujących.
„Warto zadbać o spójną komunikację nie tylko na zewnątrz, ale i wewnątrz firmy. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że jasny przekaz pojawi się równocześnie w wielu źródłach, z których kandydaci czerpią wiedzę” – podsumowuje Joanna Kucza, PR & Marketing Manager w Antal International.
ip