PolskaBezDymu.pl
2009-04-24 15:47:27Ruszyła strona internetowa kampanii społecznej Polska bez Dymu. To pierwsze miejsce w sieci, w którym internauci znajdą obszerne wiadomości poświęcone tematyce biernego palenia, dowiedzią się o konsekwencjach wprowadzenia w Polsce kontrowersyjnej ustawy antynikotynowej i będą mogli wyrazić swoje poparcie dla kampanii.
- Wortal kampanii społecznej to w dzisiejszych czasach konieczność, ale również najszybszy i najbardziej skuteczny sposób jej promocji - twierdzą organizatorzy ze Stowarzyszenia Manko.
Poprzez swoją interaktywność, strona www.polskabezdymu.pl pozwala na komentowanie zarówno ideii, jak i publikowanych na jej łamach artykułów. Tych ostatnich jest niemało. Internauci znajdą zarówno teksty dotyczące kwestii biernego palenia, widzianej z różnych kątów, przez różne grupy społeczne: młode matki, barmanów, kalnerów, taksówkarzy, studentów, jak również tematy z pogranicza kultury i rozrywki. Nie brakuje ekspertyz i wypowiedzi specjalistów zajmujących się tematyką zdrowotną.
Celem wortalu, obok edukacji jest zapewnianie użytkownikom dobrej zabawy. Specjalnie dla nich została zaprojektowana gra internetowa z "dymkiem" w tle. PolskaBezDymu.pl ta również platforma zapraszająca do uczestnictwa w konkursach. Jednym z nich jest ogłoszony w kwietniu konkurs na mural antynikotynowy, który wspierają takie organizacje jak Trzecia Fala, czy Alternatywna Łódź.
- Osoby biernie palące stanowią 70 proc. polskiego społeczeństwa. Nasza kampania, jak również stworzony na jej cele wortal kierowany jest właśnie do nich - zapewniają organizatorzy. - Nie jesteśmy sami, wspierają nas gwiazdy, osoby kształtujące opinię społeczną, mające szczególny wpływ na ludzi młodych. Chcecie wiedzieć, kto nas poparł? Zobaczcie filmiki na www.polskabezdymu.pl - dodają.
Jedną z osi portalu, oprócz wspomnianych artykułów są widomości dotyczące ustawy o zakazie palenia w miejsach publicznych, której wprowadzenie w Polsce jest nieuniknione i pozytywnie zaopiniowane przez rząd. Wortal przedstawia ustawę, zapraszając internautów, do jej komentowania.
Szczególne miejsce przewidziano dla właścicieli lokali gastronomicznych i rozrywkowych, dla których ustawowe zapisy mają szczególne znaczenie. Rolą wortalu jest informowanie o wszelkich ekonomicznych i finansowych aspektach wprowadzenia zakazu palenia w miejscach publicznych, a wiedzy dostarczają przykłady krajów Europy, w których taki zakaz już funkcjonuje.
Zadaniem, które spełniać ma polskabezdymu.pl jest bieżące informowanie o kolejnych etapach kampanii społecznej. Już wkrótce rozpoczną się eventy w miastach, których w ciągu najbliższych miesięcy będzie niemal dwadzieścia. Na początek przyszłego roku akademickego planowany jest Przegląd Filmowy "Wypalone kino", pokazujący jak papierosy zapisały się w historii światowej kinematografii i jak zmieniał się ich wizerunek na przestrzeni lat.
Dołącz do Polski bez Dymu, odwiedź www.polskabezdymu.pl i nie bądź biernym!
Partnerem kampanii jest: