Rekonstrukcje historyczne. Jakie jest ich miejsce w edukacji i kulturze?
2015-10-19 11:04:45Pieczołowicie odtworzone stroje z epoki, liczne artefakty i nieprzeciętna wiedza historyczna, to nierozłączne elementy historycznych rekonstrukcji. Jakie jest ich miejsce we współczesnej kulturze i edukacji? W najbliższą środę w Dolnośląskiej Szkole Wyższej odbędzie się otwarte spotkanie z historykiem edukacji, pasjonatem i uczestnikiem tego typu wydarzeń Szymonem Markowskim.
W środę 21 października o godz. 12:00 na Wydziale Nauk Pedagogicznych Dolnośląskiej Szkoły Wyższej odbędzie się otwarte spotkanie z Szymonem Markowskim, który poruszy kwestię miejsca rekonstrukcji historycznych w edukacji i kulturze. Wydarzenie zrealizowane zostanie w ramach cyklicznie organizowanych spotkań naukowych zatytułowanych Debaty humanistyczne – tezy, tropy, interpretacje (Academia privata).
Debaty
humanistyczne – tezy, tropy, interpretacje zostały zaplanowane
jako stały cykl spotkań naukowych. Są one formą organizującą zarówno
bieżące dyskusje o aktualnych zagadnieniach społecznych, kulturalnych, artystycznych, jak
i regularne debaty na temat problemów
z poszczególnych dziedzin szeroko pojmowanej humanistyki. Jednocześnie są
wyrazem potrzeby podkreślenia ważności oraz uobecnieniem humanistycznej
refleksji i interpretacji w nauce (i na temat nauki) w ogóle, a także zwróceniem uwagi na znaczenie takiego
interpretatywnego nastawienia w rozumieniu współczesności.
Zaprojektowana forma spotkań naukowych jest otwarta na wszelkie tematy oraz formy prezentacji i zainteresowania uczestników. Forma ta zakłada ponadto możliwość przedstawienia w dyskusji projektów, tematów, które nie są zakończone gotowym opracowaniem, prezentują pytania, dokumentują pewne etapy pracy, a także są np. prezentacjami doświadczeń z podróży, pobytów studyjnych, relacjami z konferencji itp.
Spotkania organizowane są w środy o stałej porze (12.00-13.30). Mają charakter otwarty również w takim znaczeniu, że uczestnikami, a także referentami mogą być wszyscy członkowie społeczności akademickiej, zarówno profesorowie, jak i doktoranci oraz studenci, a ponadto zainteresowane osoby spoza uczelni.
Koncepcja i koordynacja: Prof. DSW dr hab. Jerzy Kochanowicz oraz Prof. DSW dr hab. Maria Reut
IP/JM