"RyzyKochania" z Weroniką Rosati
2009-06-12 12:50:54Kampania „RyzyKochania" jest ogólnopolską kampanią społeczną organizowaną przez Stowarzyszenie Manko i Społeczną Agencję PR, która porusza temat HIV/AIDS wśród młodych osób. Celem kampanii jest szerzenie wiedzy na temat dróg zakażeń HIV, propagowanie idei bezpiecznego seksu oraz promocja wykonywania testów na obecność wirusa HIV.
Kolejnym zamierzeniem organizatorów kampanii „RyzyKochania" jest podjęcie debaty publicznej na temat problemu HIV/AIDS , który wciąż jest w Polsce marginalizowany. Dodatkowo błędne przekonanie o AIDS jako chorobie dotyczącej jedynie środowisk narkomanów, prostytutek czy mniejszości seksualnych powoduje wykluczenie społeczne osób chorych, a przez zdrową część społeczeństwa nieodnoszenie tego problemu do siebie.
Zaangażowanie w kampanię wielu znanych osób miało podkreślić to, że problem HIV/AIDS dotyczy wszystkich niezależnie od tego czy jest się znanym sportowcem, odnoszącą sukcesy piosenkarką, prezenterem telewizyjnym czy anonimowym studentem.
Jako pierwsi głos zabrali projektanci mody: Dawid Woliński, Wiola Śpiechowicz, Paprocki&Brzozowski, Ewa Minge oraz One Eighty, projektując nadruki na T-shirty, które wraz z najlepszymi amatorskimi projektami wyłonionymi w konkursie „Kreuj idee" wyprodukowaliśmy.
Następnie T-shirty zostały zaprezentowane w sesji fotograficznej przez: Marię Peszek, Weronikę Rosati, Wojtka Łozowskiego, Tomka Szczepanika z zespołu Pectus oraz anonimowych modeli. Ukazanie na zdjęciu dwóch osób z różnych światów nie jest przypadkowe. Z jednej strony znana osoba - „gwiazda", która osiągnęła wszystko, jest usposobieniem ideału, do którego dąży młody człowiek. Z drugiej strony anonimowi bohaterowie, młodzi ludzie, którzy zaczynają podejmować ważne życiowo decyzje. Zderzenie tych osób ma symbolizować, że HIV dotyczy każdego z nas bez względu na wiek, płeć, zawód, pozycję społeczną i każdy może znaleźć się w ryzykownej sytuacji.
fot. Iza Grzybowska
ip